ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار استفاده از ظرفیت کلاس‌های چندپایه برای پیش‌دبستانی‌

استفاده از ظرفیت کلاس‌های چندپایه برای پیش‌دبستانی‌

مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ساخت مراکز مستقل پیش دبستانی را نیازمند برنامه‌ریزی‌های میان مدت


دانست و گفت: با توجه به وجود تعداد پایین کودکان در مناطق محروم این امر امکان پذیر نیست، بنابراین بنا داریم از فرصت کلاس‌های چند پایه برای آموزش‌های منعطف و سیال به نوآموزان پیش دبستانی بهره‌مند شویم.

دکتر رخساره فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه پیش دبستانی‌ها طی دو سال گذشته به دلیل شرایط خاص وزارتخانه به شکل غیردولتی اداره شده‌اند گفت: اما از آنجا که در قانون مصوب شورای عالی آموزش و پرورش اداره دوره پیش دبستانی به دو شکل دولتی با مشارکت مردم و غیردولتی براساس قوانین است، از سال جاری این بند عملیاتی خواهد شد و در بعضی نقاط کشور مراکز پیش دبستانی با حمایت دولت اداره خواهند شد.

مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای دوره پیش دبستانی به شیوه دولتی با مشارکت مردم براساس ضرایب محرومیت تعریف شده است، ادامه داد: هرچه ضریب محرومیت بالاتر باشد حمایت دولت پررنگ‌ترمی شود و در مناطق برخوردار، اداره این دوره به صورت غیر دولتی و در سایر مناطق با مشارکت دولت خواهد بود.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط موجود امکان گستره پوشش کمی و کیفی به صورت 100 درصدی وجود ندارد اضافه کرد: با افزایش اعتبارات نسبت به گذشته این طرح مورد حمایت بیشتری قراردارد.

مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره توسعه و ساخت مراکز پیش دبستانی در سطح کشور گفت: برنامه‌ ساخت مراکز مستقل پیش دبستانی نیازمند برنامه‌ریزی‌های میان مدت است بخصوص در مراکز محروم چون تعداد بچه‌ها بسیار کم است، این امر امکان پذیر نیست. بنابراین بنا داریم از فرصت کلاس‌های چند پایه برای آموزش‌های منعطف و سیال به نوآموزان پیش دبستانی بهره‌مند شویم.

فضلی افزود: تمام سعی ما این است که از همه امکانات در راستای افزایش پوشش نوآموزان و پیش دبستانی‌ها با تأکید بر مناطق محروم استفاده کنیم. توجه خیرین را به این دوره مهم و سرنوشت ساز جلب می‌کنم که بیش از ساخت فضای فیزیکی نیازمند حمایت‌های فرهنگی و تربیتی هستند.

آمار بازدید: 238 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image