ارتباط مستقیم با 30622 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله کنکور ساعت مطالعه، رشته انتخابی و درصدهای رتبه های برتر کنکور تجربی و ریاضی

ساعت مطالعه، رشته انتخابی و درصدهای رتبه های برتر کنکور تجربی و ریاضی

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با ساعت مطالعه، رشته انتخابی و درصدهای رتبه های برتر کنکور تجربی و ریاضی (رتبه های 2 و 3 و تک رقمی کنکور) توضیحاتی ارائه شده است. مطالعه این مقاله می تواند به شما در موفقیت در کنکور کمک کند.

برای موفقیت در کنکور می توانید از مدرسین برتر کمک بگیرید. بر روی عبارت معلم خصوصی کنکور کلیک کنید تا لیست اساتید برتر دروس کنکوری را ببینید.

همانطور که از مصاحبه رتبه های برتر کنکور مشخص است، این افراد سعی کرده اند در طول روز بهترین و بیشترین استفاده را از وقت خودشان بکنند و از 4 تا 10 ساعت در روز مطالعه کرده اند. بعضی از این رتبه های برتر ذکر کرده اند که حدودا 50 ساعت در هفته برای موفقیت در کنکور مطالعه کرده اند یعنی به صورت میانگین 7 ساعت در روز مطالعه و تست زنی داشته اند. البته باید در نظر داشته باشیم که مطالعه درست و کیفیت مطالعه هم مهم است. ما در هر صورت، واضح است این افراد با پشتکار زیاد وقت خودشان را به مطالعه، تست زنی، مرور و ... اختصاص داده اند. ساعت مطالعه رتبه های زیر 10 در روزهای تعطیل به 12 ساعت هم رسیده است. رتبه های تک رقمی کنکور تجربی معمولا رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و .... را انتخاب می کنند و رتبه های برتر کنکور ریاضی بیشتر به رشته هایی مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک، کامپیوتر و .... تمایل دارند. رتبه های 1، 2 و 3 کنکور و رتبه های زیر 10 درصدهای بسیار خوبی برای دروس مختلف کسب نموده اند و توانسته اند در بسیاری از دروس به درصدهای بالای 80 و 90 درصد هم برسند. با مطالعه مصاحبه و گفتگوی این افراد موفق شما هم می توانید الگوبرداری کنید و به رتبه بسیار خوبی در کنکور برسید.

حتما بخوانید: 20 توصیه ی کلیدی برای موفقیت در کنکور



مصاحبه با سید محمد حسین موسویی رتبه 2 کنکور ریاضی

مدت زمان اختصاص داده به مطالعه در طول ایام کنکور چقدر بوده است: در روزهای عادی ۴ تا ۵ ساعت درس می خواندم اما این زمان در ایام تعطیل به ۱۰ ساعت هم می رسید.


آیا در کلاس های کنکور شرکت می کردید: به شخصه در هیچ کلاس کنکوری شرکت نمی کردم و تنها در کلاس هایی که مدرسه برایمان در نظر گرفته بود حاضر می شدم. این کلاس ها برای جمع بندی پایانی دروس بود و در ماه های پایانی به ما کمک می کرد.

آیا در هیچ آزمونی شرکت نکردید؟ در آزمون های قلم چی شرکت کردم.

مطالعه کنید: 7 راز موفقیت در کنکور

مصاحبه باعلی عجم رتبه 2 کنکور تجربی

ساعات مطالعه و نحوه ی درس خواندنتون در طول این یک سال: زمان درس خواندن ثابتی نداشتم و در طول هفته حدود 40 یا 50 ساعت درس می خواندم. در کل معتقدم کمیت درس خواندن برای کنکور مهم نیست و آن چیزی که اهمیت دارد کیفیت درس خواندن است.

بعد از کنکور چقدر از قبولی خود مطمئن بودید: کنکورم را خیلی بهتر از آزمون های آزمایشی دادم و احتمال می دادم که در کنکور رتبه تک رقمی کسب کنم.

رشته ی مورد علاقتون چیه: مسلما رشته پزشکی را انتخاب می کنم اما هنوز هیچ تصمیمی درباره گرایش رشته تخصصی ام نگرفته ام.

برای موفقیت در کنکور از معلم های تدریس خصوصی کنکور کمک بگیرید.




مصاحبه با پوریا یار احمدی رتبه 3 کنکور تجربی

درصدهای آزمون سراسری شما چند بوده:

73 درصد / زبان و ادبيات فارسي 4

73 درصد / زبان عربي 4

فرهنگ و معارف اسلامي 100 درصد

زبان خارجي 84 درصد

زمين شناسي 60 درصد

رياضي 100 درصد

86 درصد / زيست شناسي 7

95 درصد / فيزيک 7

92 درصد. / شيمي 4

مطالعه نمائید:
دانلود تست کنکور دین و زندگی

در روز چند ساعت مطالعه داشتید: زمانی که به مدرسه می رفتم در روز بين 6 الی 7 ساعت و در روزهای تعطيل حدود 10 الی 12 ساعت مطالعه می کردم

فضای خانه و خانواده و تاًثیر آن در موفقیت فرد را چگونه ارزیابی می کنید: به نظر من مهم ترين عامل، تلاش خود فرد است ولی هم سويی عوامل محيطی باعث می شود نتيجه بهتر و راحت تری حاصل شود و در صورت نبود اين فاکتور، شخص بايد تلاش خود را بيشتر کند

برای کسانی که در آینده می خواهند در کنکور شرکت کنند، چه پیامی دارید: مهم ترين عوامل در رسيدن به موفقيت تلاش مداوم، انتخاب مناسب ترين راه، مشورت با افراد مطمئن و بهره گيری از منطق خود شخص است.

مهم ترین عوامل موفقیت خود را در چه می دانید: هدف من اين بود اين مسير را يک بار طی کنم به همين منظور از تجربه های کسانی که اين مسير را چند بار طی کرده بودند، بهره بردم.

آیا کسب این رتبه خود را در کنکور سراسری حدس می زدید: بله، خصوصاً در ماه های آخر منتهی به کنکور تقريباً حدس می زدم اين رتبه را به خود اختصاص دهم

مطالعه
دانلود تست کنکور زبان و ادبیات فارسی هم مفید است.

فضاي کلاس در سال چهارم چطور بود: بين ما يک رقابت واقعاً سالم حاکم بود و روي ساعت مطالعه رقابت مي کرديم. بايد بگويم که ساعت مطالعاتي من براي همين رقابت سالم با دوستانم بالا رفت.

در سال چهارم زماني را هم به تفریح اختصاص مي دادید: سال چهارم براي اولين بار پاي من به گيم نت باز شد. بعد از هر آزمون آزمايشي گيم نت مي رفتم و در کل در طول هفته 4 يا 5 ساعت از زمانم را به تفريح اختصاص مي دادم.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 881 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image