ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی نحوه محاسبه حد در بی نهایت با مثال

نحوه محاسبه حد در بی نهایت با مثال

به اشتراک گذاری

در این مقاله به صورت خلاصه در رابطه با نحوه محاسبه حد در بی نهایت با مثال توضیح داده می شود. اگر می خواهید حد در بی نهایت را یاد بگیرید مطالعه این مقاله مختصر و کوتاه به زبان ساده حد در بی نهایت را به شما آموزش خواهد داد.

برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی که می توانند در آموزش حد و پیوستگی، آموزش حد و رفع ابهام در حد، حد در بی نهایت و ... به شما کمک کنند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید. مطالعه دانلود رایگان فرمولهای مهم حد و مشتق و قواعد محاسبه حد در ریاضی هم مفید است.

حد در بی نهایت مبحث بسیار مهمی در ریاضی است. در بسیاری از مسائل ریاضی می خواهیم بدانیم اگر مقداری که به تابع داده شود خیلی بزرگ باشد چه اتفاقی می افتد و آیا تابع به عدد مشخصی همگرا می شود و یا خود تابع هم بی نهایت خواهد شد. برای اینکه بتوانیم رفتار توابع مختلف در مقادیر خیلی بزرگ را بررسی کنیم از مفهوم حد در بی نهایت استفاده می کنیم. در مثالی که در ادامه نشان داده شده است حد در بی نهایت را برای دو تابع دلخواه محاسبه می کنیم. برای محاسبه حد بی نهایت قسمت الف در مثال زیر ابتدا از x^2 فاکتور می گیریم. داخل پرانتز عبارت هایی که در آنها توان مخرج از صورت بیشتر است در بی نهایت همواره صفر خواهند شد. می توانید به جای x در عبارت های داخل پرانتز بی نهایت را قرار دهید. مثلا اگر بی نهایت را 1 میلیون در نظر بگیرید، 2 تقسیم بر 1 میلیون آن قدر عدد کوچکی است که می توانیم آن را صفر در نظر بگیریم. بنابراین از عبارت داخل پرانتز در قسمت الف سوال زیر فقط عدد 5 باقی می ماند و دو عبارت دیگر صفر می شوند. در پایان به جای x در عبارت 5x^2 بی نهایت را قرار می دهیم و نتیجه بی نهایت خواهد شد. در قسمت ب سوال زیر هم از x^3 فاکتور می گیریم و داخل پرانتز فقط 2- باقی می ماند و در نهایت به جای X منهای بی نهایت جاگذاری شده و حاصل مثبت بی نهایت خواهد شد. در واقع مثال زیر حالت ساده ای از حد در بی نهایت را نشان می دهد.




مطالعه مطالب زیر هم در زمینه آموزش حد مفید است.

دانلود جزوه خلاصه شده رفع ابهام در حد

دانلود خلاصه فرمولها و روابط حد


دانلود رایگان جزوه آموزشی ریاضی با عنوان محاسبه ی حد توابع

آموزش حد در ریاضی

آموزش حد توابع رادیکالی همراه با مثال و رفع ابهام حد


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 34987 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image