ارتباط مستقیم با 30737 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب علمی آموزش برق صنعتی - تست سیم پیچ، بوبین، چوک و ترانس روی مدار

آموزش برق صنعتی - تست سیم پیچ، بوبین، چوک و ترانس روی مدار

به اشتراک گذاری

دراین مقاله که مرتبط با آموزش برق و برق صنعتی است، توضیحاتی در مورد تست سیم پیچ، بوبین، چوک و ترانس روی مدار ارائه می گردد.

برای مشاهده لیست مدرسین برق بر روی عبارت تدریس خصوصی برق کلیک کنید. مطالعه بهترین مطالب آموزشی، جزوه و نمونه سوال امتحانی برق و مهندسی برق هم بسیار مفید است.

تست سیم پیچ روی مدار: دو سر مولتی متر را که روی رنج ضربدر یک است به دو سر سیم پیچ می زنیم اگر حدود صفر اهم دیده شود سیم پیچ سالم است ( بهتر است یک پایه سیم پیچ از مدار خارج شود).

تست IF ،بویین ،چوک و ترانس روی مدار: مولتی متر روی رنج ضربدر یک مقاومت باشد و مدار خاموش، پایه های طرف اولیه و ثانویه به هم صفر نشان ندهد (در ترانس نیز هیچ کدام از پایه ها، نبایستی با بدنه فلزی ترانس صفر نشان دهد، ضمنا پایه های طرف اولیه به هم و ثانویه به هم اهم کمی نشان دهد).

تست سیم پیچ و چوک با مولتی متر: در این بخش توضیحات مختصری در مورد تست سیم پیچ و چوک با مولتی متر ارائه می گردد.

تست سیم پیچ: دو سر مولتی متر را که روی رنج ضربدر یک است به دو سر سیم پیچ زده، اگر عقربه حرکت نمود و نزدیک صفر ایستاد، سیم پیچ سالم است.


تست ترانس ،چوک ،IF: مولتی متر روی ضربدر یک باشد ،پایه های طرف اولیه بایستی به یکدیگر اهمی ،کم نشان دهد و پایه های ثانویه نیز باید اهم کم نشان دهد ( در ترانس های صوتی که یک طرف چهار سر وجود دارد، بایستی دو به دو به هم راه دهد ).

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3399 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image