ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی فرمول محیط دایره کلاس پنجم

فرمول محیط دایره کلاس پنجم

به اشتراک گذاری


در این مقاله در رابطه با فرمول محیط دایره کلاس پنجم توضیحاتی ارائه شده است. اگر می خواهید به زبان ساده فرمول محیط دایره کلاس 5 را یاد بگیرید ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه، حتما بخوانید: نمونه سوال ریاضی پنجم فصل ۱ و ۲ و ۳ با جواب


در شکل زیر فرمول محیط دایره کلاس پنجم قابل مشاهده است. در شکل زیر حرف انگلیسی r نشان دهنده شعاع دایره است. شعاع دایره خطی است که از مرکز دایره به نقطه ای روی محیط دایره وصل می شود. برای محاسبه محیط دایره باید عدد 2 را در عدد 3.14 ضرب کنیم و در ادامه نتیجه آن را در شعاع دایره ضرب نمائیم. به عنوان مثال اگر شعاع دایره برابر 5 سانتی متر باشد، برای محاسبه محیط دایره ابتدا باید عدد 5 را در 2 ضرب کنیم و برابر 10 می شود. در مرحله بعد باید همین عدد 10 را در 3.14 ضرب نمائیم و نتیجه برابر 31.4 سانتی متر خواهد شد. به عبارت دیگر اگر شعاع دایره برابر 5 سانتی متر باشد، محیط دایره برابر 31.4 سانتی متر خواهد شد. در ریاضی پنجم محیط دایره مهم است و اگر در این مباحث اشکال دارید از معلم های ریاضی پنجم کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات کاملتر حتما این مقاله عالی را بخوانید: فرمول های مهم ریاضی پنجم ابتدایی



برای واضح شدن بحث مثال دیگری ارائه می نمائیم. فرض کنید دایره ای با شعاع 3 سانتی متر داشته باشیم. در این حالت در ریاضی پنجم و یا در پایه های بالاتر محیط دایره به صورت زیر بدست می آید:


محیط دایره = 2*3.14*3 = 18.84


برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را هم بخوانید: فرمول محیط دایره همراه با فیلم، مثال های متعدد و توضیحات کامل



منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 117326 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image