ارتباط مستقیم با 30622 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب علمی 10 فیلم آموزشی عالی استاتیک از مبحث خرپا 100 درصد رایگان

10 فیلم آموزشی عالی استاتیک از مبحث خرپا 100 درصد رایگان

به اشتراک گذاری


در این مقاله سعی شده است 10 فیلم آموزشی عالی و رایگان استاتیک از مبحث خرپا ارائه شود. خرپا از مهمترین مباحث استاتیک است و تحلیل خرپا در امتحان استاتیک و ایستایی معمولا مورد سوال قرار می گیرد.


اگر در استاتیک و مبحث خرپا اشکال دارید از مدرسین مجرب کمک بگیرید. بر روی عبارت تدریس خصوصی استاتیک کلیک کنید تا لیست مدرسین را مشاهده نمائید. مطالعه این مقاله هم مفید است: آموزش تحلیل خرپا به روش مقطع و مفصل، تحلیل خرپا به روش گره


توضیحات کلی در رابطه با خرپا و فیلم های آموزشی تحلیل خرپا


در استاتیک در فصل های ابتدایی معادلات تعادل جسم صلب و تعادل ذره بیان می شود. در فصل های بعد سازه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. البته برای تحلیل سازه ها هم از همان معادلات تعادل استفاده می کنیم. یکی از مهمترین و پرکاربردترین سازه ها خرپا است. خرپا در درس استاتیک و ایستایی اهمیت زیادی دارد. مشخصه و ویژگی اصلی خرپا این است که عضوهای آن دو نیرویی می باشد. عضو دو نیرویی به این معنی است که فقط در دو نقطه از آن نیرو وارد می شود. عضوهای خرپا یا تحت کشش هستند و یا تحت فشار و خمش و پیچش تحمل نمی کنند. در قاب ها و ماشین ها حداقل یک عضو بیش از دو نیرویی داریم. اما در خرپا تمامی اعضا دو نیرویی هستند. هدف از تحلیل خرپا این است که نیرو در تمامی عضوهای آن را بدست بیاوریم. البته در امتحان ممکن است خرپایی با تعداد عضو زیاد داده شده و نیرو در چند عضو آن خواسته شود.


پیشنهاد می شود بخوانید: دانلود جزوه استاتیک: خرپا


برای تحلیل خرپا دو روش وجود دارد. روش گره یا مفصل و روش مقطع زدن یا برش زدن. روش گره طولانی تر بوده و زمان زیادی طول می کشد تا با استفاده از آن بتوان نیروی داخلی اعضای خرپا را بدست بیاوریم. روش مقطع زدن بازدهی بالاتری دارد و می توان از بین عضوهای زیادی از خرپا به راحتی و با یک برش درست نیرو در چند عضو مورد نظر را بدست آورد. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com علاوه بر فیلم های آموزشی، مقالات بسیار خوبی وجود دارد که مبحث خرپا را آموزش داده است. تعدادی از مقالات مذکور در اینجا معرفی خواهد شد. برخی از عضوهای خرپا در بعضی از حالتهای بارگذاری نیرویی تحمل نمی کنند و به آن عضوها عضوهای صفر نیرویی گفته می شود. در یکی از فیلم ها که در پایین ارائه شده، عضوهای صفر نیرویی توضیح داده شده است. البته عضوهای صفر نیرویی عضوهای اضافه و بدون مصرف نیستند اما در یک حالت بارگذاری مشخص ممکن است برخی از عضوها نیرو تحمل نکنند.



مطالعه نمائید: آموزش 0 تا 100 استاتیک و مثال حل شده خرپا و تعادل جسم صلب به زبان ساده و مفهومی


در بسیاری از مواقع قبل از شروع تحلیل خرپا لازم است عکس العمل های تکیه گاهی را بدست بیاوریم. البته برای بعضی از سوال ها ممکن است لازم نباشد و به مسئله مورد نظر بستگی دارد. بعض از انواع خرپاها معروف شده اند که از آن جمله می توان به خرپای ویرندیل، هاو (Howe)، فینک (fink)، وارن (warren) و ... اشاه نمود. در ادامه فیلم های آموزشی بسیار خوب از مبحث خرپا به صورت کاملا رایگان ارائه شده است. برای تسلط بر بحث خرپا باید خودتان هم تمرین و مسئله حل کنید و برای یادگیری آن وقت بگذارید. ابزار مهم و لازم برای تحلیل خرپا معادلات تعادل است پس بر آن هم مسلط باشید.


حتما بخوانید: دانلود رایگان جزوه استاتیک (مبحث خرپا) با مثال تشریحی و نکات کلیدی و مهم


10 فیلم نمونه تدریس عالی و رایگان خرپا از مهمترین مباحث استاتیک


در این بخش همانطور که گفته شد، 10 فیلم نمونه تدریس عالی و رایگان خرپا که از مهمترین مباحث استاتیک می باشد، ارائه شده است. با مشاهده فیلم های زیر می توانید مطالب بسیار خوبی در رابطه با خرپا یاد بگیرید. برای مشاهده فیلم ها بر روی لینک های زیر کلیک کنید. دقت کنید که در روش گره یا مفصل به معادله تعاد گشتاور نیاز ندارید و برای هر گره فقط معادله تعادل نیروها را می نویسید. اما هنگام استفاده از روش برش زدن یا مقطع زدن هم معادله تعادل نیرو و هم معادله تعادل گشتاور را لازم خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر فیلم های زیر را ببینید. بر روی لینک های زیر کلیک نمائید.


فیلم آموزش استاتیک و ایستایی - حل مثال کاملا تشریحی از تحلیل خرپا با روش مفصل یا گره


فیلم آموزشی - نحوه استفاده از روش برش زدن و مقطع زدن برای تحلیل خرپا


نمونه فیلم تدریس خصوصی استاتیک - آموزش روش برش زدن یا مقطع زدن برای تحلیل خرپا



نمونه فیلم تدریس خصوصی استاتیک - عضوهای صفر نیرویی در خرپا



نمونه فیلم تدریس خصوصی استاتیک - مثال تحلیل خرپا با روش مفصل یا گره



فیلم آموزشی و تدریس خصوصی استاتیک - تحلیل خرپا با روش برش یا مقطع زدن



نمونه فیلم تدریس خصوصی استاتیک - حل مثال خرپا با روش مقطع یا برش زدن به زبان ساده



نمونه فیلم تدریس خصوصی آنلاین استاتیک - آموزش تحلیل خرپا با استفاده از روش های گره و برش زدن



فیلم تدریس خصوصی المان محدود - تحلیل خرپا با FEM - نحوه استخراج ماتریس سختی المانی



فیلم معلم خصوصی اجزاء محدود - تحلیل خرپا با FEM اسمبل کردن ماتریس سختی کلی


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 809 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image