ارتباط مستقیم با 30622 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب علمی مهمترین فرمول های مشتق و انتگرال pdf با مثال و فیلم

مهمترین فرمول های مشتق و انتگرال pdf با مثال و فیلم

به اشتراک گذاری


در این بخش سعی شده است تعدادی جزوه بسیار عالی با فرمت pdf و به صورت کاملا رایگان با مثال و فیلم ارائه شود تا بتوانید این دو مبحث مهم از درس ریاضی را بسیار خوب یاد بگیرید. برای دانلود رایگان فرمول های انتگرال و مشتق pdf ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: مهمترین فرمول های مشتق با مثال، جزوه pdf و فیلم


توضیحات کلی در رابطه با فرمول های انتگرال و مشتق


همانطور که می دانید انتگرال و مشتق جزو مباحث بسیار پایه ای ریاضیات هستند و در ضمن، با هم مرتبط هم می باشند. اگر در این مباحث اشکال دارید از معلم های ریاضی کمک بگیرید. اگر فرمول های مشتق را خوب بلد باشید، در انتگرال گیری معین و نامعین هم اشکالات کمتری خواهید داشت چرا که انتگرال گیری عکس مشتق گیری است. به عنوان مثال مشتق sinx برابر cosx است و همچنین انتگرال cosx برابر sinx خواهد شد. البته انتگرال گیری و مشتق گیری همواره به این راحتی نیست ولی ارتباطی که اینجا توضیح داده شد درست است. برای مشتق گیری ممکن است لازم باشد از قاعده زنجیری استفاده کنید یا برای محاسبه انتگرال های پیچیده و سطح بالا لازم است از تکنیک های انتگرال گیری مانند تغییر متغیر و جزء به جزء استفاده نمائید. در هر صورت، قدم اول برای یادگیری این دو مبحث مهم لازم است فرمول های انتگرال و مشتق را خیلی خوب بلد باشید. درست است که باید تمرینات زیادی را حل نمائید و با تکنیک ها و روش های انتگرال گیری و ... آشنا باشید، اما قدم اول این است که مهمترین فرمول های انتگرال گیری و روابط پرکاربرد مشتق را خوب بلد باشید. در این مقاله سعی شده است جزوات مفیدی با فرمت pdf ارائه شده و با استفاده از آنها می توانید فرمول های مشتق و انتگرال را به راحتی آموزش ببینید هر چند مطالب تکمیلی، مفید و بیشتری هم در این جزوات وجود دارد.


مطالعه نمائید: فرمول مشتق رادیکال با فرجه 2 و 3 و فرجه دلخواه


مهمترین فرمول های مشتق گیری با فرمت pdf رایگان



در ادامه جزوات مفیدی به صورت رایگان و با فرمت pdf برای یادگیری بهتر روابط و فرمول های مشتق ارائه شده است. در جزوه هایی که در ادامه ارائه شده روابط پرکاربرد مشتق به صورت جدولی ارائه شده و به زبان ساده آموزش داده شده است. مثال های متعددی را هم می توانید مشاهده کنید و فرمول مشتق توابع نمایی و لگاریتمی هم در این جزوه ها قابل مشاهده و مطالعه خواهد بود. مهمترین قضایای مشتق، فرمولهای مشتق گیری pdf، فرمول های مشتق مثلثاتی، روابط مشتق e و مشتق ln و ... هم در این جزوه ها قابل مشاهده است. مشتق علاوه بر اینکه در درس ریاضی اهمیت زیادی دارد و به عنوان مثال برای پیدا کردن شیب خط مماس می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، در درس های دیگر هم کاربرد زیادی دارد. به عنوان مثال در درس فیزیک برای محاسبه سرعت با در دست داشتن معادله مکان زمان از مشتق استفاده می کنیم. به هیمن دلیل باید مشتق را عالی یاد بگیرید و برای آموزش دیدن آن وقت اختصاص دهید. تعدادی از فرمول های مهم مشتق همراه با مثال در شکل زیر قابل مشاهده است.



در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com فیلم های آموزش و نمونه تدریس مشتق هم ارائه شده است. برای اینکه بتوانید به سوالات امتحانی پاسخ دهید بهتر است حداقل فرمول های مشتق توابع چند جمله، توابع نمایی و مثلثاتی، مشتق e و ln، توابع کسری و رادیکالی را بلد باشید. این مواردی که گفته شد بسیار پرکاربرد هستند و در کنار آنها باید نحوه استفاده از قاعده زنجیری را هم بلد باشید چرا که ممکن است تابعی که به شما داده می شود ترکیبی از این توابع باشد. برای دانلود رایگان این جزوه های عالی که با فرمت pdf ارائه شده اند، بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


جدول مشتق و مهمترین فرمول های مشتق گیری به صورت جدولی با مثال pdf


آموزش مشتق و انتگرال به زبان ساده pdf


فرمول های مشتق گیری با مثال pdf


جزوه رایگان مشتق - مشتق توابع نمایی و لگاریتمی


مهمترین قضایای مشتق همراه با اثبات، نتایج، فرمول های مهم و مثال


دانلود رایگان فرمول های مشتق گیری با فرمت pdf با مثال به زبان ساده


دانلود رایگان جزوه کامل و بسیار عالی مشتق و فرمول های مشتق گیری


فرمولهای مشتق گیری pdf ، فرمول های مشتق مثلثاتی، روابط مشتق e و مشتق ln


دانلود کل فرمولهای پایه انتگرال گیری و مشتق گیری


دانلود تمامی روابط و فرمولهای انتگرال گیری


فرمول های پرکاربرد و اساسی محاسبه انتگرال با فرمت pdf


در جزوه های زیر می توانید فرمول های پرکاربرد و اساسی محاسبه انتگرال با فرمت pdf را مشاهده نمائید. برای دانلود رایگان بر روی لینک های زیر کلیک کنید. در فایل های ارائه شده در ادامه می توانید مهمترین و پرکاربردترین فرمول های انتگرال گیری را همراه با مثال مشاهده نمائید. انتگرال می تواند معین و یا نامعین باشد. در انتگرال معین محدوده انتگرال گیری هم داده شده است و جواب نهایی یک عدد خواهد بود. در انتگرال نامعین محدوده انتگرال گیری داده نشده است و نتیجه نهایی و جواب انتگرال یک تابع است. اگر انتگرال خیلی سخت و پیچیده باشد از انتگرال گیری عددی و روش هایی مانند قاعده ذوزنقه ای و سیمپسون (در این قانون با استفاده از n بار استفاده از قانون ذوزنقه برای بدست آوردن مساحت زیر نمودار فرمولی برای مساحت زیر نمودار بدست میاورد که دقیقتر از روش ذوزنقه است.) استفاده می کنیم که در یکی از جزوه های زیر توضیح داده شده است. در یکی از جزوه های زیر با فرمت pdf فرمول های مشتق و انتگرال e و مشتق ln هم توضیح داده شده است. در شکل زیر هم می توانید برخی از فرمول های مهم انتگرال را ببینید.



در همین سایت ایران مدرس علاوه بر جزوه های زیر فیلم های آموزشی بسیار خوبی برای یادگیری انتگرال ارائه شده است. بر روی عبارت فیلم تدریس و آموزش انتگرال کلیک کنید تا ویدئوهای آموزشی را به صورت رایگان مشاهده نمائید. قبلا هم توضیح داده شده است که اگر شما فرمول های مشتق را به خوبی بلد باشید در حفظ کردن فرمول های مهم انتگرال گیری مشکلی نخواهید داشت چرا که انتگرال در حقیقت عکس مشتق است. یعنی اگر مشتق تابع 3x برابر 3 می شود، انتگرال عدد 3 هم برابر 3x خواهد شد. بنابراین مشتق و انتگرال ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و بهتر است ابتدا فرمول های مشتق را به صورت کامل یاد بگیرید. برای دانلود جزوه های آموزش انتگرال بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


تمام فرمول های انتگرال و همه فرمول های انتگرال گیری با مثال


دانلود 121 فرمول انتگرال گیری


آموزش انتگرال معین pdf


جزوه مفید شامل فرمول های انتگرال گیری مهم با مثال همراه با قاعده ذوزنقه ای و سیمپسون


مهمترین فرمول های انتگرال گیری معین و نامعین


انتگرال e و فرمول ها و روابط انتگرال توابع نمایی


انتگرال توابع مثلثاتی همراه با جزوه pdf و فیلم آموزشی رایگان


انتگرال گیری آنلاین - معرفی 3 سایت عالی محاسبه آنلاین انتگرال


فرمول های مشتق و انتگرال e و مشتق ln


نرم افزار حل انتگرال رایگان و 5 ماشین حساب و ربات حل انتگرال عالی


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 10498 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image