ارتباط مستقیم با 30619 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب علمی فرمول اتحاد مربع کامل چیست همراه با نمونه سوال و فیلم رایگان

فرمول اتحاد مربع کامل چیست همراه با نمونه سوال و فیلم رایگان

به اشتراک گذاری


اگر سوال اتحاد مربع کامل چیست برای شما هم مطرح است و می خواهید فرمول اتحاد مربع کامل را خوب یاد بگیرید و نمونه سوال آموزشی و فیلم رایگان برای آن مشاهده کنید ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: فرمول اتحاد ها در ریاضی و مهمترین فرمول های اتحاد با مثال


توضیحات کلی در رابطه با اتحادها و اتحاد مربع کامل


از مهمترین مباحث ریاضی که دانش آموزان و دانشجویان در ایام تحصیل با آن سر و کار دارند بحث اتحادها است. اتحاد در واقع گزاره ای است که برای هر عددی صادق می باشد. به عبارت دیگر در اتحادها به جای x هر عددی را قرار دهید تساوی برقرار شده و نتیجه درستی را می دهد. در ریاضی از مبحث اتحاد به صورت مستقیم و غیر مستقیم سوال پرسیده می شود. در سایر دروس مانند درس فیزیک هم بعضا لازم است از اتحادها استفاده نمائید. اگر می خواهید سوالات تجزیه را هم خوب پاسخ دهید باید اتحادها را بلد باشید. برای حل بسیاری از سوالات مرتبط با حد، مشتق و انتگرال هم تسلط بر اتحادها بسیار لازم است و این اهمیت موضوع را نشان می دهد. یکی از مهمترین و پرکاربرد انواع اتحادها، اتحاد مربع کامل است که در تصویر زیر فرمول آن را مشاهده می کنید. سعی کنید فرمول اتحاد مربع کامل که بسیار آسان هم می باشد را به خاطر بسپارید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: فرمول اتحاد چاق و لاغر همراه با مثال و فیلم آموزشی رایگان


بررسی فرمول اتحاد مربع کامل همراه با مثال عددی



اگر در این مباحث اشکال دارید از مدرسین ریاضی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست کامل اساتید ریاضی خانم و آقا در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با اتحاد مربع کامل ارائه می شود. همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید، اتحاد مربع کامل و فرمول آن به دو شکل می تواند نوشته شود. در حالت اول در سمت چپ رابطه داخل پرانتز علامت مثبت و در حالت دوم علامت منفی وجود دارد. دقت کنید که هر دو فرمول شبیه هم هستند اما در رابطه پایینی در سمت راست رابطه پشت عدد 2 علامت منفی قرار می گیرد. سعی کنید این دو فرمول را به خاطر بسپارید چرا که کاربرد زیادی دارند. در فرمول اتحاد مربع کامل در سمت راست عدد 2 که وجود دارد عدد ثابتی است و همیشه آن را به یاد داشته باشید. در روابط بالا به جای a و b هر عدد دلخواهی را قرار دهید رابطه برقرار است و تساوی درست خواهد بود. به عنوان مثال به شکل زیر دقت نمائید. شکل زیر مثالی عددی از اتحاد مربع کامل را نشان می دهد. به جای a در فرمول اصلی عدد 5 و به جای b عدد 3 را قرار داده ایم. خودتان هم می توانید مثال های بیشتری را در این زمینه حل کنید.



حتما بخوانید: دانلود اتحادهای مهم در ریاضی


مثال و نمونه سوال امتحانی از اتحاد مربع کامل


در این بخش مثال و نمونه سوال امتحانی برای اتحاد مربع دو جمله ای یا همان اتحاد مربع کامل ارائه می کنیم. یکی از راههای حل معادلات درجه 2 و بدست آوردن ریشه معادله درجه 2 استفاده از روش مربع کامل است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله عالی حل معادله درجه دو به 6 روش مختلف به زبان ساده و با مثال تشریحی را بخوانید. در وبلاگ ریاضیات برای همه هم در این زمینه مثال خوبی حل شده است که در ادامه با هم بررسی می نمائیم. به شکل زیر دقت نمائید. همانطور که در مثال و نمونه سوال امتحانی زیر قدم به قدم توضیح داده شده است، می توان برای حل معادله درجه 2 با انجام برخی از عملیات ریاضی آن را به مربع کامل تبدیل نموده و در انتها با جذر گرفتن به راحتی معادله را حل نموده و ریشه ها را بدست آورد. مثال زیر که می تواند در امتحان هم مورد سوال قرار گیرد را با دقت بررسی نمائید.



حتما ببینید: فیلم آموزش فصل 4 ریاضی دهم - معادله و نامعادله -  حل تمرین در مورد حل معادله درجه 2 با روش مربع کامل


در همین سایت ایران مدرس فیلم های آموزشی بیشتری هم در زمینه اتحاد مربع کامل ارائه شده است. سعی کنید ابتدا فرمول را خوب یاد بگیرید و آن را حفظ نمائید. در ادامه مثال های ارائه شده در بالا را بررسی کنید. در مرحله بعد از فیلم های آموزشی و نمونه سوالات امتحانی حل شده در آنها استفاده نمائید. مشاهده این فیلم هم مفید است: فیلم تدریس خصوصی ریاضی - تست معادله درجه دوم


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 26415 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image