ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی نمونه سوال امتحانی مواد مرکب (کامپوزیت ها) مقطع ارشد مهندسی مکانیک 98-99

نمونه سوال امتحانی مواد مرکب (کامپوزیت ها) مقطع ارشد مهندسی مکانیک 98-99

به اشتراک گذاری

در این بخش تعدادی نمونه سوال امتحانی مواد مرکب (کامپوزیت ها) مقطع ارشد مهندسی مکانیک 98-99 ارائه شده است. اگر می خواهید با سوالات امتحانی درس مکانیک مواد مرکب یا کامپوزیت ها مقطع ارشد آشنا شوید ادامه این مطلب را بخوانید.

برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید مواد مرکب یا کامپوزیت بر روی عبارت تدریس خصوصی کامپوزیت کلیک کنید. مطالعه دانلود رایگان نمونه سوالات امتحانی کامپوزیت (مواد مرکب) مهندسی مکانیک سال تحصیلی 97-98 هم مفید است.

سوال 1 - در سوال زیر یک تک لایه نشان داده شده است. به این تک لایه تنش عمودی در راستاهای x و y وارد شده است. همچنین تنش برشی به آن اعمال شده است. در صورت سوال خواسته شده است که ماتریس سختی کاهش یافته انتقال یافته، کرنش کلی و تنش محلی و همچنین تنش برشی ماکزیمم بدست آید. با استفاده از روابط ارائه شده در درس کامپوزیت ارشد می توان به راحتی این سوال را حل نمود.




مطالعه نمائید: دانلود نمونه سوال امتحانی درس کامپوزیت (مواد مرکب) رشته مهندسی مکانیک

سول امتحانی کامپوزیت، سوال 2- در سوال زیر هم یک تک لایه نمایش داده شده است و به ان تنش برشی اعمال شده است. جنس کامپوزیت گرافیت اپوکسی می باشد. خواسته سوال این است که کرنش عمودی که توسط کرنش سنج های A، B و C نمایش داده می شود را بدست آورید. زاویه کرنش سنج ها با یکدیگر 120 درجه است.



حتما بخوانید: دانلود خلاصه روابط و فرمول های درس کامپوزیت (مواد مرکب)


سوال شماره 3- در سوال زیر یک چند لایه متقارن داده شده است. در ضمن نیروهای وارد به آن هم داده شده است. ابتدا ماتریس های A، B و D خواسته شده است. همانطور که می دانید این ماتریس ها برای چند لایه ها و یا لمینت ها بسیار مهم هستند. در ضمن، برای لمینت متقارن ماتریس B برابر صفر است. در ادامه کرنش و انحنای صفحه میانی و تنش در نقطه نشان داده شده در شکل خواسته شده است.



سوال 4 مواد مرکب ارشد - در شکل زیر ورق نشان داده شده تحت بار فشاری قرار داشته و تکیه گاههای ساده هم دارد. جنس ان هم گرافیت اپوکسی است. لایه چینی ورق هم داده شده است در شکل زیر. با دو روش (روش ورق های دراز و باریک و روش کلی) حداکثر مقدار خیز و حداکثر گشتاور خمشی خواسته شده است. ضخامت هر لایه هم 1 میلی متر در نظر گرفته شده است.



پیشنهاد می شود مطالعه کنید: سرفصل های درس مکانیک مواد مرکب (کامپوزیت ها) به صورت جلسه به جلسه

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2501 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image