ارتباط مستقیم با 30946 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب علمی مهمترین فرمول های فیزیک دوازدهم همراه با فیلم و جزوه pdf رایگان

مهمترین فرمول های فیزیک دوازدهم همراه با فیلم و جزوه pdf رایگان

به اشتراک گذاری


در این مقاله مهمترین فرمول های فیزیک دوازدهم تجربی و ریاضی همراه با فیلم و جزوه pdf رایگان ارائه شده است. اگر می خواهید فیزیک داوزدهم را عالی یاد بگیرید این مقاله را با دقت مطالعه نمائید.


برای مشاهده لیست کامل بهترین مدرسین تدریس خصوصی فیزیک پایه 12 بر روی عبارت معلم خصوصی فیزیک دوازدهم کلیک کنید.


مهمترین فرمول های فیزیک دوازدهم


در این مقاله تعدادی از مهمترین و پرکاربردترین فرمول های فیزیک دوازدهم رشته تجربی و ریاضی را ارائه نموده ایم. فیزیک دوازدهم شامل مباحثی مانند حرکت شناسی، دینامیک، نوسان و موج و فیزیک اتمی و هسته ای است. در این مقاله تلاش کرده ایم فرمول های پر استفاده و مهم را برای تمامی فصول ارائه کنیم. دقت کنید، درست است که باید مهمترین فرمول های فیزیک را حفظ نمائید اما حتما باید فرمول ها را خوب درک کنید و بفهمید تا بتوانید به سوالات پاسخ دهید. حل تمرین و مسئله هم بسیار لازم می باشد.


مهمترین فرمول های فیزیک دوازدهم - فصل اول: حرکت بر خط راست


در این بخش تعدادی از مهمترین روابط و فرمول های فیزیک دوازدهم که در فصل اول آمده است را مشاهده می کنید. این فرمول های مربوط به مبحث معادلات سینماتیک (حرکت شناسی) است. تندی، سرعت و شتاب متوسط در روابط زیر تعریف شده اند. در ضمن، در عکس های زیر معادله حرکت با سرعت ثابت، معادله سرعت با شتاب ثابت و ... را هم می توانید مشاهده نمائید.



این جزوه pdf هم مفید است: دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و جذاب فصل اول فیزیک دوازدهم سینماتیک (حرکت شناسی)



فرمول های زیر هم از فصل 1 فیزیک دوازدهم مهم هستند. سرعت متوسط در حرکت با شتاب ثابت هم در فرمول های زیر ارائه شده است.



کلیک کنید: مشاهده فیلم های آموزش و تدریس خصوصی فیزیک دوازدهم


فرمول های مهم و پر کاربرد فیزیک دوازدهم - فصل دوم: دینامیک


در فصل دوم فیزیک دوازدهم هم روابط بسیار مهمی ارائه شده است. قوانین نیروها، قوانین حرکت نیوتن، نیروی وزن، نیروی اصطکاک ایستایی و جنبشی، نیروی کشسانی فنر و ... همه در این فصل تعریف می شوند. در تصویر زیر فرمول های مربوطه را می توانید مشاهده نمائید. همچنین شتاب گرانش نیروی زمین که تقریبا برابر 10 است در تصویر زیر قابل مشاهده می باشد.



در تصویر زیر هم تعدادی دیگر از تعریف ها و روابط مهم فصل 2 فیزیک پایه 12 را می توانید مشاهده کنید. تکانه (اندازه حرکت) و نیروی گرانشی بین دو ذره هم در تصویر زیر تعریف شده است. همچنین شتاب گرانشی زمین که با g نشان داده می شود بر حسب نیروی گرانشی بین جسم و زمین در شکل زیر تعریف شده است.



اگر می خواهید تمام این روابط را در یک جزوه pdf داشته باشید این جزوه را مطالعه نمائید: دانلود خلاصه جزوه بسیار مفید فرمول های طلایی فیزیک دوازدهم


مهمترین فرمول های فیزیک دوازدهم - فصل سوم: معادلات نوسان و امواج


در فصل 3 فیزیک دوازدهم نوسان و امواج که مبحث بسیار مهمی است تدریس می شود. تندی انتشار امواج، چگالی خطی فنر یا طناب، تراز شدت متوسط، تعریف ضریب شکست و ... در تصویر زیر تعریف شده و فرمول های مربوطه ارائه شده است. شاید فصل سوم از فیزیک دوازدهم به نسبت فصل های دیگر آن بیشترین تعداد فرمول و رابطه را داشته باشد.



در تصویر زیر هم برخی دیگر از فرمول های فصل 3 فیزیک پایه 12 از جمله معادله مکان زمان نوسانگر هماهنگ ساده، بسامد زاویه ای، انرژی مکانیکی سامانه جرم فنر، دوره تناوب سامانه جرم فنر و آونگ ساده و ... ارائه شده است. شتاب سامانه جرم فنر هم در تصویر زیر فرمول بندی شده است. روابط زیر را با دقت بخوانید و درک نمائید.



فیلم های آموزشی مرتبط، حتما ببینید:


فیلم بسیار مفید آموزش فیزیک دوازدهم، تدریس و حل سوالات نهایی تراز شدت صوت- فیزیک ۳


فیلم رایگان آموزش فیزیک دوازدهم توسط استاد مجرب، مبحث نوسان و موج به صورت مفهومی و به بیان ساده


فیلم تدریس و ویدئوی آموزشی عالی فیزیک دوازدهم، تدریس اثر دوپلر به صورت مفهومی و با توضیحات کامل


فرمول های فیزیک دوازدهم در یک نگاه - فصل چهارم: فیزیک اتمی و هسته ای


در فصل چهارم فیزیک پایه دوازدهم فیزیک اتمی و هسته ای مورد بررسی قرار گرفته است. این فصل شاید کمی مباحث نا آشنا داشته باشد و باید با دقت فراوان مطالعه گردد. در تصویر زیر فرمول های مربوط به ترازهای انرژی الکترون در اتم هیدروژن، معادله گسیل فوتون، عدد جرمی هسته، واپاشی آلفا، بتا و گام، مبحث نیمه عمر و تعداد هسته های پرتوزای باقی مانده ارائه شده است.



فرمول های فیزیک دوازدهم در فصل 4 محدود به موارد بالا نمی گردد و در تصویر زیر هم برخی دیگر از روابط آن قابل مشاهده است. انرژی فوتون، معادله بالمر طیف گسیل، معادله ریدبرگ، سری طیف هیدروژن، شعاع مدارهای الکترون برای اتم هیدروژن و ... همه فرمول هایی دارند که در تصویر زیر ارائه شده است.



این مقاله هم بسیار مفید است: 12 بهترین فیلم تدریس فیزیک دوازدهم 100 درصد رایگان


کلام آخر


در این مقاله تعدادی از مهمترین فرمول های فیزیک پایه 12 را ارائه نمودیم. سعی کنید ابتدا کتاب درسی را با دقت بخوانید و در مرحله بعد سراغ این مقاله و مطالب مشابه آن بروید. اگر در این مباحث اشکال دارید از بهترین مدرسین فیزیک حاضر در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com کمک بگیرید. در تهیه این مطلب از جزوه استاد حمزه مشعل پور استفاده شده است.


برای مشاهده تعدادی از بهترین مدرسین فیزیک مطالعه کنید: ۱۲ بهترین معلم خصوصی فیزیک دوازدهم


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 248 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image