ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب علمی تمام فرمول ها و روابط فیزیک یازدهم - فصل اول - ترمودینامیک

تمام فرمول ها و روابط فیزیک یازدهم - فصل اول - ترمودینامیک

به اشتراک گذاری

در این بخش تمام فرمول ها و روابط فیزیک یازدهم به صورت خلاصه ارائه شده است. اگر می خواهید مروری بر فیزیک پایه 11 داشته باشید و مهمترین فرمول ها و روابط آن را مشاهده کنید ادامه این مطلب را بخوانید.

چنانچه در زمینه آموزش و یادگیری فیزیک یازدهم اشکال دارید از مدرسین فیزیک کمک بگیرید. بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک یازدهم کلیک کنید تا لیست اساتید را مشاهده نمائید.

در فصل اول فیزیک یازدهم که تمام فرمول ها و روابط و نکات مهم آن در این بخش ارائه شده است مبحث ترمودینامیک مورد بررسی قرار می گیرد. ابتدا تعریف متغیرهای ترمودینامیکی ارائه شده است. متغیرهای ترمودینامیکی متغیرهایی هستند که حالت دستگاه را می توان بر حسب آنها توصیف کرد. در ادامه معادله حالت گاز ارائه می شود. تحول و تغییر حالت یک دستگاه ترمودینامیکی از یک حالت به حالت دیگر را فرآیند ترمودینامیکی می گوییم. در ادامه تعریف گاز کامل ارائه شده است و فرمول های آن را در پایین می توانید مشاهده نمائید. این روابط در فیزیک 11 بسیار مهم هستند. رابطه بین فشار، دما و گاز برای گاز ایده آل در ادامه ارائه شده است. در ضمن در پایین فرمول های تغییر انرژی درونی گازهای تک اتمی و دو اتمی ارائه شده است. مطالعه کنید: مفاهیم و مباحث کلیدی فیزیک متوسطه دوم (دهم، یازدهم و دوازدهم)







در روابط بعدی تعیین علامت تغییرات انرژی درونی گاز کامل مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه چرخه ترمودینامیکی و فرمول های مربوطه را می توانید مشاهده کنید. تغییرات انرژی درونی یک دستگاه در چرخه ترمودینامیکی صفر است. سپس، قانون اول ترمودینامیک و رابطه آن از فیزیک یازدهم را می توانید مشاهده کنید. روابط مربوط به قانون اول ترمودینامیک در فرآیندهای هم حجم، هم دما و هم فشار متفاوت است که در ادامه ارائه شده است. ببینید: به هم بستن مقاومتها از فیزیک یازدهم مهندس باباخانی







از جمله روابط و فرمول های دیگر مربوط به فیزیک پایه 11 می توان به روابط مربوط به قانون اول ترمودینامیک برای فرآیند بی در رو اشاره کرد که در ادامه قابل مشاهده است. در فصل اول فیزیک یازدهم این روابط ارائه شده است.در مرحله بعد ماشین گرمایی، بازده ماشین گرمایی و فرمول آن و قانون دوم ترمودینامیکی و چرخه کارنو ارائه شده است. با تصاویر زیر دقت کنید.







در پایان فرمول های مربوط به بازده چرخه کارنو، یخچال، ضریب عملکرد یخچال، بیان یخچالی قانون 2 ترمودینامیک و .... از فیزیک یازدهم ارائه شده است. به روابط زیر دقت کنید. ببینید: نمونه فیلم تدریس خصوصی فیزیک یازدهم - قانون کولن











با تشکر از سعید نمازی

گردآوری: ایران مدرس


آمار بازدید: 13443 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image